Ondt i ørerne og mælk

15. april 2011

Alder:
8 mdr.

Ondt i ørerne og mælk

Hej

Jeg vil lige høre din mening om hvordan komælk og ondt i ørerne hænger sammen.

Min søn på nu 8 måneder har 2 gange fået pencilin for ondt i ørerne. Efter han er begyndt at få komælk.

Jeg har læst at mange "ørebørn" nærmest bliver helbredt efter laktose er blevet udelukket fra deres kost. Jeg var selv som teenager allergisk/intollerant over for komælk i nogle år. Det opstod pludseligt. Og min datter på 5, fik også pludselig mælkeallergi omkring 1 års alderen. Altså hun kunne ikke tåle laktosen i mælken. Men det er OK igen. Det er kun mig, der har allergi i familien, overfør birk og dermed også overfor en masse frugt (krydsallergier).

Nu tænker jeg, om det ville være drastisk at undgå at give min ...

Annonce

... søn mælk med laktose? Eller i det hele taget undgå mælk, youghurt m.m. med laktose til han fx. er blevet et år. De får vel kalk alligevel fra de laktosefri produkter? Hvordan med fedtprocenten i laktosefri produkter, dem jeg har set er magre, og småbørn har jo brug for fedtet, kunne han få det gennem olier og lign. i stedet?

Jeg overvejer det, fordi, jeg simpelthen syntes, der er så mange børn der har ofte ondt i ørerne og det undrer mig. Jeg vil så nødigt have et barn der skal igennem det med dræn osv. Og efter at have læst forskellige videnskabelige undersøgelser, syntes jeg faktisk det lyder ret relevant. Hvad er din mening omkring det? Din erfaring med det? Det er jo ikke i alle lande man drikker komælk.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor